iszlám és politika

Manyasz Róbert Kázmér blogja

Yeni Pazar sancağı 20 - Szerzetesekről, kicsit

2017. május 02. 14:59 - politics&islam

 

A régió telis-tele van gyönyörű középkori kolostorokkal. Ez nem új. Sokat áradoztam már róla.

Most csak annyit, hogy ezek valamennyien most is működnek, mindenütt találni több-kevesebb szerzetest. A szerb ortodox egyházban is probléma a humánerő-utánpótlás, így - főként az eldugott hegyi kolostorokban - elsősorban import-klerikusokkal találkozhatni.

Ez azt jelenti, hogy ide a több, mint húsz éve véget ért boszniai háború alatt elmenekült szerb szerzetesek, papok kerültek. (Mert ilyen menekültek is voltak; gondoljuk a horvátországi Krajinára, Kninre. Annyi beszögelt ablaktáblát csak a kihalófélben lévő libanoni maronita falvakban láttam.)

Ezek többsége ugyancsak traumatizált ember, ami nem segíti - mondjuk így - a társadalmi békét.

Az alant látható Tušimlja kicsiny kolostora a Golijában jó kétórás mászásra van a Raška-folyótól. Az előbbi paraméterekkel bíró szomorú szerzetes kávézás és csendes beszélgetésünk után adott négy húsvéti tojást. A visszaúton az erdőben találtam egy éhes kismacskát. Megpucoltam a tojásokat és megetettem.

Várom a "jó tett helyébe jót várj"-elv alapján nekem járó jussot.

17991973_1301073726608392_4945306146091764999_n.jpg

18058010_1301073763275055_9181861764223699853_n.jpg

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://islampolitics.blog.hu/api/trackback/id/tr812458177

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása