A közösség megszűnésének több oka volt. Az egyik belső: viszonya az uralkodó Szabbáh-családdal, amely több mélypontot is megélt. A másik az időnkénti gazdasági krízisek, a harmadik pedig - nem váratlan módon - a nemzetközi helyzet alakulása: Izrael Állam megjelenése.
Mubárak (1896-1915) és Szálim al-Szabbáh sejk (1917-1921) jó viszonyt ápoltak a zsidó közösség tagjaival, miután mindkét vezető az igazgatása alatt álló entitás fejlesztését tűzte ki célul, s kiemelten szükségük volt a zsidók kereskedelmi tapasztalataira.
A harmincas években, miután Ahmad al-Dzsábir al-Szabbáh (1921-1950) 1925-ben egyezményt írt alá a Nagy-Britanniával, s a zsidók jogilag brit alattvalókként nem lehettek kuvaiti állampolgárok, már jelentős korlátozásokat szenvedtek a kereskedelem számos területén.
Mindemellett számos gazdasági és politikai tényező ösztönözte a zsidókat a távozásra. Ilyenek voltak a következők:
× Az 1917-18-as brit gazdasági embargó, amellyel úgymond az oszmánokkal összejátszó Szálim al-Szabbáh sejket akarták megszorítani.
x Az 1923-42-es szaúdi kereskedelmi embargó, amellyel a déli szomszéd nyomást akart gyakorolni egyébként hagyományos szövetségesére.
x Irak 1921-es megalakulása. (Sok zsidó visszaköltözött Irakba.)
x A mesterséges gyöngy megjelenése az Öbölben a húszas évek második felétől kezdve.
x A nagy gazdasági világválság közel-kelet begyűrűzése (1929-1933).
x Az 1936-os palesztinai arab felkelés.
Ennek ellenére a palesztinai helyzet 1947-es kiéleződéséig nagyobb konfliktus még nem alakult ki a többség és kisebbség között.
A gazdasági helyzet említett változásai miatt ekkora már a zsidók többsége elhagyta Kuvaitot; többnyire Irakba és Busehrbe távozva. 1947-re már csak 30 zsidó élt Kuvait területén.
Palesztina felosztása majd Izrael megalakulása körül megkezdődött a zsidó közösség elleni szisztematikus fellépés, amelynek propagandaeszköze az al-Ímán újság volt. Ennek következtében még 1947-ben húszan kivándoroltak. A maradék is távozott még az ötvenes évek elején.
Több mint másfél évszázados történet ért véget. S volt egy sokkal hosszabb, összetettebb sztori is a közelben.
Az iraki zsidóké.