iszlám és politika

Manyasz Róbert Kázmér blogja

Omán harmadszor 35 - Országszellem

2017. február 03. 14:25 - politics&islam

 

Az efféle hókuszpókuszokban nem hiszek, de mégis.

Öt perce történt.

Órák óta taposom a pedált a kopár és brutálisan szép hegyek között, előadást hallgatok mp3-on. Egyszer csak arra gondolok, nocsak, dél van, ennék.

Ebben a pillanatban megáll előttem egy terepjáró, benne a szokásos ikszazennediken gyerekes család. Családfő kiszáll. Beszélgetés, ki honnan, hová, merre.

Ománi kávé termoszból elő, datolya, a maradék zacskóba csomagolva a táskámba vándorol, két kis vízespalack társaságában.

Vidám búcsúzkodás, a család el.

Megvolt az ebéd.

Vannak ilyen országok. Ahol valami vagy valaki - országszellem, miegymás - résen van. És megoldja az ember belső kívánalmait.

Szeretem az ilyen helyeket. Sok ilyes vidéken megfordultam már.

S volt egy ezen a téren felülmúlhatatlan ország.

Szíria.

16142220_1206790089370090_3499478618674864347_n.jpg

A datolyával aztán nem volt letudva az ebéd - az országszellem szerint.

Fél óra sem telt, megállt egy újabb terepjáró s a bent ülők felszólítottak, a következő faluba forduljak be, a vendégük vagyok. Én jónak elrontója nem leszek-alapon azonmód indexeltem

Két órás beszélgetés következett, kezdetben kávéval-datolyával, majd rizses hallal. Ami nagyon finom volt.

Hagyományos módon ettünk, így nehéz lett volna elsütni az "Eb, aki a kanalát meg nem eszi" Mátyás királyos sztorit...

Bevertem volna mindet, de hát az illem s képességek határt szabtak. Amikor még tuszkolták volna belém a maradékot, elsütöttem kedvenc szólásomat: "Al-iráda maudzsúda va'l-qudra mahdúda." (Az akarat megvan, de a képesség korlátozott.) Ez nagyon tetszett a háziaknak.

Legalább én is adtam valamit.

(2017. január 18.)

Szólj hozzá!
Címkék: szíria omán öböl

A bejegyzés trackback címe:

https://islampolitics.blog.hu/api/trackback/id/tr9212149849

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása