iszlám és politika

Manyasz Róbert Kázmér blogja

A Balkán újratöltve 10 - Levedlett dolgok földje(i)

2018. június 12. 08:35 - politics&islam

 

Üzbegisztánban majdnem 3000 kilométert ültem a nyeregben. Volt időm nézelődni. Például felfigyeltem arra, hogy a kamionok, teherautók, furgonok hátán szinte minden második esetében láttam az LV országjelzést. Nagyszerű! Tehát Lettország oda ürít. S ez egy szignifikáns mutató lehet arra, hogy az adott ország - legalábbis anyagi értelemben - mire megy magával.

Amikor a kilencvenes években a Közel-Keletre tartva számtalanszor utaztam végig a Balkánon - mikor, hogyan hívták Jugoszláviát, s durva volt látni a német földről leselejtezett füstokádó dízeljárműveket. Ez a helyzet - mondjuk - nem sokat változott.

Otthon úgy az ezredfordulón változott ezen a téren a helyzet. A lassan javuló gépjárműpark akkor fordult retrográd irányba. Tessék kerékpározni vidéken s nézni, miféle gépek szállítják a munkásokat - meg az osztálykirándulókat, meg a Temetők-Kripták-Mauzóleumos (TKM) tagokat.

Azt hiszem ott adtam fel a reményt, amikor láttam egy pékség kisbuszát, amelynek kopott D-betűje, enyhébben kopott CZ-je és friss H-ja volt.

De ha ez megnyugtató, vannak még reménytelenebb országok. Macedóniában 1989 óta fordulok elő, ami akárhogy számoljuk, három évtized. Azt hiszem, nem jártam még olyan országban, amely idő alatt ennyire nem vitte sokra (mondjuk: semmire). Levedlett buszok, taxik, ócska autópark, vidéken még balkáni viszonylatban is teljes nihil.

És a fővárosban rendületlenül épül a szoborparkos neoklasszicista giccsparádé.

Ide guríthatnánk a Nemzeti Színházat.

Ps. Egy szobor, a boldog (?) múltból.

32835020_1675965902452504_4201360390749159424_n.jpg

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://islampolitics.blog.hu/api/trackback/id/tr4014042562

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása