iszlám és politika

Manyasz Róbert Kázmér blogja

Omán harmadszor 33 - Öregember a sötétből

2017. február 02. 20:16 - politics&islam

 

Este beérkeztem a Hadzsar-hegység központi tömbjébe. Kerekezni kezdtem az egyik vádi köves medrében, éjszakai szállást keresve. Végül a teljesen elhagyatott völgyben, a kiszáradt meder közepén találtam egy, az időszakos vízmosástól folyásirányba megdőlt fát s nekiláttam felverni mellé a sátrat.

Éppen elkészültem, amikor a már erős szürkületben, a homályból - vagy a hegy sziklafalából vagy a meder kavicsaiból - kivált egy öregember, meglehetősen viseltes turbánban, hosszú köpönyegben - kezében egy kávéskannával.

Keleten az ember meg sem lepődik az efféle szürreális jelenéseken. Köszöntünk egymásnak, és egy olyan fél órás beszélgetés kezdődött, amely nálam be fog kerülni a Top 10-be.

Kis bemutatkozás, majd Omán, mint olyan következett. Volt történelem, kultúra, népek, szokások. Aztán még egy kis politika is. (Ez itt merőben szokatlan.) Itt hangzott el az öreg szájából - az iszlám/arab civilizáció tapasztalatai nyomán nem ismeretlen - kulcs-szentencia: "Hákim gejjid, balad gejjid, musztaqirr."

Hát igen, a "Ha jó az uralkodó, akkor jó és szilárd az ország" mondat sokat elmond a muszlimok politikához való viszonyáról, vagy elvontabb szinten az iszlám és politika relációjáról.

A beszélgetés végén az öreg - az udvariassági formula végett is, de érzésem szerint nem csak azért - többször megkérdezte, szükségem van-e vízre, élelemre, bármire. Miután biztosítottam, hogy mindenem van s békét kértem reá, a kezében lévő tárggyal eltűnt a sötétben. A sziklafalak felé ment.

Később a sátorban azon tűnődtem, mi lett volna, ha kérek tőle valamit. Lehet, hogy megdörzsölte volna a kávéskannát...

15977862_1205187789530320_5878845634854123309_n.jpg

 

Szólj hozzá!
Címkék: omán öböl

A bejegyzés trackback címe:

https://islampolitics.blog.hu/api/trackback/id/tr5812149825

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása