iszlám és politika

Manyasz Róbert Kázmér blogja

DKB 10 - Port Dickson

2016. július 20. 14:14 - politics&islam

 

Mintha egy Jack London-regényből termett volna itt. Mint mondjuk Dawson City. Aranyláz, macsó hősiesség, bukás, alkoholproblémák, vége.

És hát ezt a települést is - a londoni műből vetthez hasonlón - szintén a 19. században alapították. Hogy-hogynem egy Sir John Frederik Dickson nevű gyarmatügyi fő-főtisztviselő.

A városban azonban e dicső gyarmati múltból semmi nincs. Van helyette két bazi nagy olajfinomító.

Gyönyörűségesek. Ha le lehetne fényképezni, már posztolnám is őket. Decens szállodám épp e két ipari csúcsüzem között található. S hogy valami megtörje a monotóniát, van a közelben egy szintúgy óriási villamosáram-termelő erőmű.

Mindez a Malaka-szoros festői partján. (Az ide vezető út olyan lélegzet-elállító volt, hogy voltaképpen ez mentett meg a teljes hőgutától: lélegzetem elakadván kevesebbet kellett beinhalálni a jó kilencven százalékos páratartalmú negyven fokos levegőből.)

Most más a festő anyag. A terger vize olyan mocskos a olajipartól, hogy inkább nem halat kértem a hangulatos kis parmenti étteremben, amely a nem túl szofisztikált GBU Eating Point nevet viselte.

Nem egyedül vacsoráltam a táplálékfelvételi helyen. A lakosság errefelé leginkább indai és kínai. A személyzet is belőlük verbuválódott. A vendégek többsége is közülük való volt, csak egy maláj családot láttam, de a sok gyerek mián ő voltak a leghangosabbak.

A fent említett okból tehát eltekintettem a haltól és rizst rendeltem, amelynek a feltétje egészen unikális volt: találtam benne csirkehús-foszlányokat, zöldség-vagdalékokat, virslit és tojásrántottát. Az étlapon (volt!) a neve: chicken special. Egyébként finom volt. Rendeltem repetát is.

De a lényeg. A legstílusosabb vendég az asztalomnál ült velem szemben. Az öreg tamil lezuttyant s kábé negyed óra alatt - miközben elmajszolt egy zsemlyét - kimért mozdulatokkal, komótosan becsavart egy Guiness-t (az is van itt), lassan töltögetve az üvegből egy egydecis pohárba. Èn ilyen stílben mégs senkit nem láttam sört fogyasztani, de ezért megérte idekerekzni.

 

 

13669727_1047337781981989_6853908529680869653_n.jpg

13718581_1047338048648629_2966924886693938553_n.jpg

13718586_1047338345315266_765866880131812787_n.jpg

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://islampolitics.blog.hu/api/trackback/id/tr978903290

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása